رواية العشق فتنه الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع


 رواية العشق فتنه الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع


#العشق_فتنه3

يعني لو طلبت الطلاق منك هطلقها ولها حق بعد الي عملتو

 هارون قال بسرعه انت بتقول ايه يا جدي


 بس قاطعه وبدران وقال اللي سمعته.. يلا يا رتيبه ومشي 

هارون غمض عيونه بحزن وراح قاعد جنبها ومستنيها تفوق بفارغ الصبر بعد شويه فتحت عينيها بتعب بصت للمكان بتوهان شديد

 هارون بصلها بدموع ولهفه وقال..فتنه .فتنه ردي عليا سمعاني 

فتنه كانت بتبصلو بتوهان شديد وهارون قرب منها ومشى ايده على خدها وقال... فتنه حبيبتي اتكلمي ردي عليا






فتنه بصتله بغضب وحده وقالت بتعب... شيل يدك عني يا حيوا،،ن 

هارون حط ايده على قلبه بارتياح واتنهد بشده وقعد على السرير وبص لها وقال بابتسامه.. اول مره اتشت،م وافرح قلقتيني عليكي يا ست البنات 


فتنه بصتله بغيظ وغضب ومردتش عليه وحاولت تقوم بس حست بالم شديد وما قدرتش تقف واتوجعت جدا وقالت اااه


 هارون قرب منها بسرعه وقال اساعدك عايزه تروحي وين 

بس دفعت ايده بغضب وقالت... عايزه اروح جهنم بس خايفه بردك الاقيك هناك


 هارون ضحك بشده وقال.. ربنا يجمعنا في الجنه يا بت عمي


فتنه بصتله بغيظ وبقت تحاول تقف واحده واحده وقالت استنى عليا ...ان مرفعت عليك قضيتين طلاق واغت،،صاب  مبقاش انا 


فتنه كانت بتتكلم بغيظ شديد والدموع في عينيها وهارون كان عايز يضحك على كلامها وقال ..فيه واحده ترفع قضية زي دي على جوزها بردك ..ده مسموش كده اسمو خدت حقوقي وبس


فتنه بصتلو بغضب وقالت..جاك كسر حقك..حقوقك تاخدها عافيه غصب عني


هارون ابتسم وقال. خلاص انا اسف من هنا ورايح هاخدها برضاكي وبس ..ها موافقه


 فتنه بصتلو بغيظ و ما ردتش عليه وبقيت تحاول تاخد هدوم من الدولاب وهيه تعبانه


هارون  قرب عليها بقى يساعدها واختار لها عبايه وقال خدي البسي وبصلها بوقاحه وقال..هتبقى نار عليكي


 فتنه رمت العبايه على الارض وبقت تدوس عليها برجلها  وقالت... سواء دي...او اي حاجه هتختارها هيبقى مكانها تحت رجلي


هارون اتنهد بحزن وقرب منها جامد وبص لعيونها وقال... الود ودي اقولك انها مش اغلى من قلبي اللي من زمان تحت رجلك وياما دوستي عليه بس نفسي مبتطاوعنيش 


فتنه كانت رغم كل اللي بيعملوا معاها لكن لما بيتكلم بالطريقه دي وبتشوف كمية الألم الي في عيونه بتحس انها ظلماه  قوي ومش عارفه ليه.. بس نفضت اي افكار من دماغها وقالت.. انا معايزاش قلبك اللي يبقى تحت رجلي انا نفسي انت ذاتك تبقى تحت رجلي وادوس عليك بصرمتي


 هنا هارون فقد اعصابو ومسكها من ذراعها بغضب وقال ما تزوديهاش يا بنت العم انا ساكتلك لاني من شويه غلطت ما كانش صح اتعامل معاكي زي ما عملت فمتحبكيهاش قوي علشان انا صبري ليه حدود 

بقلم..زهرة الربيع

فتنه دفعت ايده بغضب وقالت.. وهتعمل ايه يا ابو صبري ...انت كبيرك عملته تتشطر على حرمه 


واخذت حاجه تلبسها ودخلت الحمام 

هارون غمض عينيه بغضب شديد وقال الصبر من عندك يا رب 

بعد شويه خرجت وهي لابسه عبايه بيتي تايجر  جميله قوي عليها


هارون بقى يبصلها وعيونه باعجاب

وهيه كانت بتمشي بالراحه وموجوعه جدا وكل حته باينه من جسمها عليها اثار هجومه  عليها ..بقت تمشط شعرها بألم ودراعها وجعها 


هارون قرب عليها ومسك منها المشط هو بقى يمشط لها شعرها بالراحه جدا 


فتنه قالت بغضب ملكش صالح بيا ما تعملش فيها حنين مش قادره اناهد معاك 


هارون ابتسم وحاوطها باديه بقوه وهمس عند ودنها وقال حقك علي وبا،،سها من رقبتها مكان العلامات اللي سببها لها اكتر من مره في اكتر من مكان وقال و هو بيوزع قبلاته على مكان الكدمات انا غبي ..وحما،ر  والله .. بقى الجس،،م الملبن ده  يتعمل معاه كده حقك عليا ما هعدهاش واصل






 نزلت دموعها  بحارتباك من لمساته وحركات للطيفه بس كانت مش قادره تنسى اللي عمله معاها دفعته بقوه وقالت خليك بعيد عني والله المره الجايه اجيب بطنك نصين


هارون  بصلها بزهول وقال ..وبتحلفي يا فتنه اهون عليكي

فتنه بصتلو بدموع وقالت وليه انا هنت عليك يا هارون 


هارون قرب عليها وهو بيبصلها بدموع وقال.. والله ما بتهوني ..ولا في  يوم هان عليا زعلك .. ورحمه ابوي ما في واحده عملت فيا اللي انتي عملتيه ولا عشقت قبلك يا فتنه ولاهيحصل  بعدك


فتنه التفتت بعيد عنه وقالت بغضب... وانا معايزاش العشق ده وكملت قاصده تنرفزه وقالت.. انت عارف انا  مياله لمين 


هارون مسح على وشه بضيق شديد جدا بس حاول يهدى وياخدها على قد عقلها وقال... واللي كنت ريداه مات ايه هترهبني من بعده 


فتنه بصتله وقالت بطريقه تنرفز اكتر .اللي يسد بعديه واحد يكون ارجل منه مش اي كلام...حاكم  انا مليش في الرجاله النص نص


هارون  قرب منها وبص لعيونها جامد وقال انا هعتبرك تعبانه دلوك وغضبانه ومعرفاش نفسك بتقولي ايه...بس فيه سؤال عايز اعرف اجابته ... ليه فهمتيني من يومها انه في بينكم حاجه ليه فهمتيني انو لمسك


فتنه حاول تصتنع القوه وقالت انا فعلا كنت معاه اكتر من مره


هارون ضحك جامد وقال... انتي عارفه اني دخلت عليكي يعني كلامك ده خلاص مبقاش له معنى 


فتنه بلعت ريقها بارتباك وقالت انت عايز ايه دلوقتي اللي قولته قولته وخلاص


هارون ابتسم  وقال..بس اللي قولتيه ده  كان هيقتلني 

فتنه قربت منه وقالت... يا ريته كان قتلك وارتحت 


ولسه هتمشي شدها من ايدها عليه بقت في حض،،نه وقال كذابه احلفي كده هترتاحي.


فتنه سكتت وبقت تبصلو بدموع وهارون  بص لعيونها جامد وقال مستحيل الحب ده كله اللي في قلبي يكون وهم واكيد في حاجه جواكي ليا وإلا مكنتيش وافقتي على جوازنا.. لو كنتي فعلا رايداه وحباه كنتي قولتي لجدك عليه 


فتنه مقدرتش تسكت ونزلت دموعها وقالت بانفعال.  وافرض مبحبوش .. ليه عملت فيه كده ليه يموت واحد بسببي وكل ذنبه انه كان عايزني ..انا رفضت علشانك رفضتو علشان ما بقاش رفضتك انت يا ولد عمي علشان الغريب ليه تعمل فيا كده وتشيلني ذمبه ليه وبقت تبكي جامد 


هارون  نزلت دموع وقال مش هتحس باللي حسيته يا فتنه...عارفه يعني ايه اكون لسه كاتب كتابي عليكي وعريس وفرحان وسط الناس..وياجو يقلولي  مرتك هربت مع واحد ثاني وووووو

                 

               الفصل الرابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×